Masuri integrate de ocupare in CARTIERE

Date despre proiect

Sursa de finantare

  • POS DRU
  • AXA 5 Masuri de ocupare
  • 5.1 Dezvoltare si implementare masuri

Valoare proiect

  • Valoare totala: 1.932.251,00 lei
  • Valoare nerambursabila: 1.825.800,00 lei

Detalii despre proiect

Obiectiv

OBIECTIV GENERAL: Facilitarea accesului la servicii specializate şi pachete de formare profesionala in vederea imbunataţirii masurilor integrate de ocupare a somerilor, somerilor de lunga durata, a tinerilor, a persoanelor inactive si a celor aflate in cautarea unui loc de munca la nivelul CARTIERE-lor.

OBIECTIVE SPECIFICE:

1. Identificarea şi eficientizarea masurilor inovatoare integrate la nivelul CARTIERELOR prin elaborarea diagnozei urbane si a ghidului de parrainage.

2.Identificarea de structuri suport in vederea mobilizarii nucleului economico-social si facilitarii accesului sau mentinerii pe piata muncii.

3.Elaborarea şi implementarea de planuri de acţiune individualizate.

4.Recunoşterea propriului potenţial de a deveni sustenabil pe piaţa muncii.

5.Creşterea expectanţelor şi aspiraţiilor profesionale pe masura potenţialului.

6.Furnizarea pachetelor de formare profesionala cu recunoastere nationala pentru 135 de beneficiari in vederea creşterii şanselor de angajare/autoangajare.

7.Creşterea numarului de persoane asistate pentru inceperea unei activitaţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri.

Locul si durata implementarii

  • Regiunea Centru
  • 24 luni
  • Data depunerii cererii de finantare: 30 septembrie 2010
  • Data semnarii contractului: 21 octombrie 2010
  • Data inceperii implementarii contractului: 01 noiembrie 2010
  • Data finalizarii proiectului: 31 octombrie 2012
  • Proiect finalizat

Rezultate

R1: MANAGEMENTUL PROIECTULUI A ASIGURAT O IMPLEMENTARE  CU SUCCES A PROIECTULUI.

O1: 25 contracte de munca incheiate,25 fise de post realizate,24 time-sheet-uri realizate,materiale de promovate realizate si diseminate (1 roll-up, 500 pliante, 500 afise,1000 pixuri inscriptionate, 500 post-it-uri, 500 calendare de birou, 500 mape,1 spot video,1 spot radio), 4 conferinte de prezentare a proiectului, 10 comunicate de presa,1 work centre, 2 laptopuri cu sistem de operare inclus, 2 licente editare, 2 licente antivirus,1 aparat foto profesional,1 aparat indosariere,1 abonament legislatie.

R2: DIAGNOZA URBANA SI GHIDUL PARRAINAGE-ULUI ELABORATE

O2: 1 Analiza urbana a CARTIERE-lor,1 Ghid al parrainage-ului.

R3: BENEFICIARI INFORMATI,CONSILIATI SI MEDIATI

O3: 535 fise de informare,535 fise de consiliere,1 baza de date cu beneficiari electronica,1 baza de date cu locuri de munca vacante electronica, 2 targuri de locuri de munca. IR: 10% din beneficiarii de servicii integrate si-au gasit un loc de munca, 29% din beneficiari sunt someri de lunga durata, 7.48% din beneficiari sunt tineri, 60% dintre beneficiari sunt femei, 2,24% din beneficiari sunt persoane cu dizabilitati, 2,8% din beneficiari sunt cetateni de etnie roma.

R4: SERVICII DE INFORMARE SI CONSILIERE PERSONALIZATA CORESPUNZATOARE

O4: 60 planuri de actiune individualizata,60 fise psihologice,60 fise de evaluare,60 teste motivatie aplicate si 60 teste orientare vocationala aplicate, job-club,20 parrains,40 beneficiari parenati,1 retea de parraini,1 retea urbana de comunicatori peer-to-peer.

R5: BENEFICIARI SELECTATI SI INSTRUITI CORESPUNZATOR

O5: 7 cursuri de formare-profesionala,135 cursanti,135 diplome cu recunoastere nationala.

IR: 100% din participanti au absolvit cursurile,22% din participantii la programele de formare profesionala sunt someri de lunga durata,60% din participantii la programele de formare profesionala sunt femei.

R6: ASISTENTA SI CONSULTANTA ANTREPRENORIALA EFICIENTA

O6: 14 activitati independente initiate (PF, AF, intreprindere individuala),14 planuri de afaceri realizate,14 beneficiari de consultanta juridica si financiara.

IR 23.33% din beneficiarii de servicii personalizate asistati si consiliati antreprenorial.

Alte detalii despre proiect

Proiectul vine in intampinarea dificultatilor cu care se confrunta piata fortei de munca cu o abordare integrata, piramidala, o abordare personalizata in functie de nevoile tuturor actorilor de pe aceasta piata. Astfel, pe de o parte proiectul propune o mai buna cunoastere a nevoilor comunitatii locale, la nivel micro, prin realizarea unei diagnoze urbane (document disponibil pe site-ul oficial al Primariei Municipiului Alba Iulia www.apulum.ro), iar pe de alta parte propune furnizarea de servicii personalizate celor aflati in cautarea unui loc de munca (de la serviciile oferite de expertii sociali, psihoterapeut, expertii profesionali, expertii antreprenoriali, pana la serviciile oferite in cadrul activitatii de parrainage). Caracterul inovator al acestui proiect este subliniat in mod deosebit de completarea serviciilor personalizate cu activitatea de parrainage si cu ghidul de parrainage elaborat (parrainage-ul este o măsură activă de ocupare ce constă în facilitarea accesului sau menţinerea pe piaţa muncii a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă prin asistarea acestora de către voluntari. Acest demers presupune mobilizarea unei reţele economice şi sociale care asistă procesul de integrare profesională şi prevenirea discriminărilor pe piaţa muncii).

Despre beneficiar

MUNICIPIUL ALBA IULIA

Institutie publica

administratie publica locala

Parteneri

  • Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Alba

Date contact

Manager Andreea GROZA

Tel/Fax +40 258 813 736

email: programe@apulum.ro

Proiect cofinantat din Fondul Social European prin
Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane
2007 - 2013
Investeste in oameni!